Zrozumieć rynek i odbiorców
Przed podjęciem decyzji o ekspansji konieczne jest gruntowne zbadanie rynku docelowego.
Myślenie o biznesie w kategorii „gry na lokalnym podwórku” przestało mieć znaczenie w XXI wieku. Jak podaje VISA, 79 proc. właścicieli firm jako główny czynnik wzrostu wymieniło właśnie ekspansję na nowe obszary geograficzne. A większość ankietowanych z obszaru MŚP planuje priorytetowo traktować sprzedaż transgraniczną, chcąc zwiększyć skalę działalności. Otwarte granice, szeroki dostęp do internetu, ale też zmiany w mentalności ludzi sprawiły, że ekspansja często staje się naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Krok ten wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Jak to zazwyczaj w biznesie bywa – potrzebna jest chłodna kalkulacja, rozeznanie terenu, a dopiero później naciśnięcie przycisku „start”. A na jakie aspekty należy zwrócić uwagę?
Klucz do sukcesu
Przed podjęciem decyzji o ekspansji czy nawet na etapie rozważania, czy jest to odpowiedni krok, konieczne jest gruntowne zbadanie rynku docelowego. Obejmuje ono analizę konkurencji, nasycenie rynku, ale również zrozumienie specyfiki lokalnego otoczenia biznesowego. Czynniki takie jak prawo, regulacje, trendy konsumenckie oraz warunki ekonomiczne są niezwykle istotne i mogą mieć znaczący wpływ na sukces ekspansji. Poznanie rynku jest procesem wieloetapowym. Wymaga to zgłębienia wszelkich dostępnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta